20160420

126 sees ja kurvid paistavad pisut sirgemad

Liigid lisanduvad, aga pole olnud mahti kirja panna, kust sellised elukad välja ronivad. Kuna lõpuks langesid asjad kokku nii, et Hiiumaale minek oli võimalik ette võtta, ei saanud ju kogunemisele ometi minna aastanimekirjaga, kus hetkel alla 100 liigi. Seega võtsin nädal varem ühe pühapäeva ette ning käisin läbi huvipakkuvamad linnuaugud. Ääremärkusena peaks ära mainima, et selle kännu taha jääb ilmselt ka minu selle aasta suurem punktisumma, kuna mulle meeldib pigem väisata kohti vastavalt tujule, mitte niivõrd puudu oleva liigi otsimise eesmärgiga. Näiteks võib tuua, et minu aastanimekirjas ei ole jätkuvalt tetre või nurmkana. Igatahes sain nimekirjale 100+ liiki kätte ning hiiumaale retk oli kohe märksa kergem.
Hiiumaalt sain omale esimese paraja satsi mereliike tänu vaatlustoru jagamisele. Ilma vaatlustoruta oleks nende liikide (nt. alk ja krüüsel) leidmine üsnagi raske. Kuna vaatlusnurgast tehti ühisnimekiri, siis e-elurikkuse andmebaasis on minu aasta nimekiri pisut sassi löödud – mina isiklikult kõiki neid liike ei näinud või nägin teisel päeval teises kohas. Samuti ei pane ma enda aastanimekirja väga kehvalt nähtud lindu nagu seda oli söödikänn Ristnas, kelle mina oleks parimal juhul suutnud määrata udukoguks. Paar liiki Rukkirahult on samuti andmebaasist puudu, sestap õige summa leiab vaid blogi seinal jooksvast nimekirjast. Iseenesest oli Hiiumaa tore ka läbi vihma ja jahedapoolsete öödega telgis, kuid natuke jääb kripeldama, et ei näinud ära saarel tegutsenud vaenukägu, koldjalg-hõbekajakat ning kaelusrästast. Meie hallvarese lähisugulane, alamliigi staatuses mustvares, ei tekitanud kõrvade vahel kihelust, sestap selle linnu mittenägemine kripeldama ei jää.


Tagasi mandril olles tuleb nüüd hakata haneparvesid läbi kammima, et saada sealsed väikesed haruldused kirja. Seniks vaid paar vesisema maastiku linnukest nagu kuldhänilane, selle aasta esimene roo-ritsiklind ning kaelarõngaga noor suur-laukhani. Kes lindu vaatab, see lindu näeb! Motivatsioon hakkab pisut tõusma. Hetkel selle aasta jooksul nähtud-kuuldud liike kokku 126.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar